31 Mart 2011 Perşembe

VINA DEL MAR

3. GÜN   23 Şubat 2011

Sabah dinlenmiş olarak yeniden otobüsümüze bindik ve önce Vina Del Mar sonra Valparaiso’ya gitmek üzere  yola çıktık. Yolda okyanusun dağlar arasından süzülen sis nemi ve yağışı ile verimli bağlar arasından geçtik. Birkaç lama gördük. Şili şarap üretiminde dünyanın 8. olmuş. Bağlar içinde donmayı önlemek için pervanelerden yararlandıklarını gördük. Büyük bağların şarap üretim ve pazarlama evleri de vardı.

Moai ile

Vina del Mar’daki Fonck Müzesi yerel halkla ilgili çok ilginç  eserler barındırıyor. Müze önündeki Moai  orijinal bir heykel. Burada göreceğimi bilmediğimden sürpriz oldu. Şili’den 3400 km kadar uzaktaki Paskalya adasından getirilen volkanik taştan yapılmış bu heykeli önünde yerli giysileri ile dans eden kızlar eşliğinde görmek olağanüstü ! Küçük kızım için de izliyor, müzeden fotoğraflar çekiyorum bol bol. Müzenin rehberi bir maket üzerinde bu heykeller ile ilgili ayrıntılı bilgiler veriyor.

Vina Del Mar okyanus kıyısında yazlık bir yer. Eskiden yeğlenen bahçeli mütevazi yazlık evlerin bazıları korunmuşsa da, genelde okyanus manzaralı, cam balkonlu gökdelenlere teslim olmuş.

Plajı o gün ıssızdı, deniz suyu ortalama 15-16 derece olurmuş. Önceleri koyu renkli büyük bir kayalık iken sonradan kuş pislikleri nedeniyle rengi açılmış  Michael Jackson denilen kayalıklarda kıyıdan minnacık görülen deniz aslanları vardı.
Michael Jackson adası

Vina Del Mar plajı (Pasifik Okyanusu)

Vina del Mar’ı özel kılan bir diğer özellik, İsviçre’de benzeri bulunan çiçeklerden yapılmış bir saat.